2010-12-08

8 – Ett ögonblick

oj oj oj.. den här bloggutmaningen är svårare än vad jag trodde den skulle bli..

ett av de bästa minnena jag bär av mig är en segelsemester från 1995-1996.. jag kommer inte riktigt ihåg..

det var iallafall jag, agnes och pappa tillsammans med hans, clara och anton.. vi seglade från uddevalla, söderut mot marstrand, göteborg och så småning om vinga..

det var i juni.. innan midsommar om jag inte missminner mig.. och vädret var som det så ofta är i juni.. osäkert! det regnade och blåste.. och var helt fantastiskt! :)

men ögonblicket jag söker är en tidig morgon.. klockan är kanske så tidigt som halv sju- sju och pappa och hans har gått upp, gjort i ordning båten och kastat loss..

när jag vaknar så är vi på väg ut från vinga, solen är på väg upp i all sin prakt och luckan är öppen så ljuset strålar in tillsammans med den friska, salta havsluften..

jag låg kvar en lång stund.. njöt av luften, kluckandet från motorn, och blev vaggad i kojen fram och tillbaka av dyningen..

en underbar morgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar