2009-07-03

tropikerna?

känns som om man jobbar i tropikerna på jobbet.. man svettas som en gris och luftfuktigheten är hög.. speciellt på morgonen elller på eftermiddagen när vi håller på att vattna.. då är det riktigt klibbigt.. :) och inte går det fort.. man orkar bara inte hålla samma tempo i 40 graders värme.. var och träffade sara igår.. har knappt träffat henne sen vi var i grekland tillsammans förra året.. det var riktigt nice.. i uddevalla har de varje sommar en kväll då affärerna håller öppet till tio och så är det trubadurer och grejjer.. och med den här värmen så drog det så klart massor med folk.. gick i lite affärer.. men jag hade varit på shopping dagen innan.. mer om det senare.. så jag hittade faktiskt ingenting mer.. sen hamnade vi på mortens uteservering.. käkade och drack några kalla öl.. fett nice!

angående shoppingen jag gjorde på onsdagen så var det så att jag hamnade ju på blomsterlandet.. trots att jag var ledig.. grr.. måste tydligen bli bättre på att läsa av mina scheman rätt.. hamnade i skuggan på altanen lyssnandes på sommarpratarna istället.. men när mina goa grannar kom hem så bestämde jag mig för att fråga om de inte skulle hjälpa mig att äta upp några smultron här i trädgården.. men det slutade med att jag hamnade i deras trädgård där det var vattenlek, vindrickande, glassätande som gällde.. åsa hade samma eftermiddag varit på soul (en klädbutik i stan) och handlat ett halsband.. då valde jag snabbt att lägga till att de faktiskt skulle tjuvstarta sin rea samma kväll med 50 % i hela butiken.. åsa drack inget vin.. så hon blev snabbt min chaufför.. och birgitta vår granne värvades som kartläsare.. för till rean var vi ju bara tvungna att åka.. några timmar senare så var jag en klänning, en t-shirt, två linnen och min favorit! en röd portmonnä i ålskinn med prickigt foder rikare.. :D

puss och kram L.

och njut av denna varma helg.. för till helgen ska temperaturen gå ner lite har jag hört..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar